Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja

  • Segítségével nemcsak feltölthetők az elektromos eszközök, hanem ki is nyerhető belőlük az energia
  • Az új töltőállomás közelebb visz a nullemissziós társadalomhoz
  • A projekt a Honda, az EVTEC és a The Mobility House együttműködésének eredményeként valósult meg
  • A speciális töltő lehetőséget ad az elektromos autók és a megújuló energiaforrások integrációjának tesztjére

Fejlett, kétirányú töltőbe invesztált a Honda európai kutatási és fejlesztési központja. Az offenbachi labor új eszköze segít egyensúlyba hozni az energiakeresletet és -kínálatot, egyszersmind hatékonyabbá teszi az energiatárolást. Az innovatív töltőrendszer megújuló energia felhasználására is lehetőséget ad, és alkalmazásával tesztelhetőek a privát háztartásokba szánt berendezések is.

A rendszer üzembe helyezését hasonló horderejű lépés előzte meg: a 2017-es Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda Power Manager Conceptről. A tanulmány nem más, mint egy teljesen integrált energiaátviteli rendszer, amivel egyrészt feltölthetők az elektromos autók, másrészt visszatölthető a közüzemi hálózatba az elektromos autók akkumulátoraiban tárolt energia. Mindez éppúgy a Vehicle-to-Grid (Jármű-közüzemi hálózat, V2G) technológián alapszik, mint a Honda offenbachi töltője, csak nagyobb kapacitásra képes.

A kétirányú energiaátvitel révén a közműszolgálatótól és a napelemektől érkező energia felhasználható az elektromos autók töltésére. Ha az EV-t csatlakoztatják, akkumulátorában tárolt energia segíthet a stabilizálásában, ha energiahiány és túlkínálat esetén.

Jörg Böttcher, a Honda R&D Europe alelnöke elmondta: „A legmodernebb kétirányú töltő üzembe helyezésével még közelebb kerültünk célunkhoz, miszerint szeretnénk németországi K+F központunkat ún. okosvállalattá alakítani. Alkalmazásával nemcsak hatékonyabbá válik cégünk tevékenysége, hanem a zéróemissziós társadalom, illetve mobilitás felé is teszünk egy lépést.”

A kétirányú töltőeszközzel és a The Mobility House* szolgáltatásaival az európai K+F központ energiagazdálkodását kívánja optimalizálni a Honda, egyszersmind azt szeretnék, hogy a napelemekből származó energiát a leghatékonyabban aknázhassák ki. A projekt keretein belül a részegységek közötti interakciót, kompatibilitást és energiaáramlást is tesztelik a szakemberek, beleértve az energiacellákat és az EV-akkumulátorokat is. A töltő telepítése a Honda R&D Europe, a The Mobility House energiaszolgáltató és a svéd EVTEC vállalat együttműködésének eredménye.

A beruházással továbbfejlődött a Honda R&D Europe telephelyén működő, konnektoros EV-knek szánt töltőállomás is, ami jelenleg a világ legfejlettebb ilyen jellegű létesítménye. Ezt bizonyítja, hogy 940 voltos feszültséggel működik és akár 150 kW-os teljesítmény leadására is képes, tehát egyszerre négy elektromos jármű töltésére is alkalmas (a csatlakozók autónként eltérőek is lehetnek). Júniusi üzembe helyezése óta 447 alkalommal vették igénybe, és 3,87 tonnányi szén-dioxid kibocsátásától óvta meg bolygónkat.

 

* A The Mobility House vállalatot 2009-ben alapították, a cég innovatív töltőket és energiatároló egységeket szállít be autógyáraknak. Képviseleteik tíz országban, például Münchenben, Zürichben és San Franciscóban várják az ügyfeleket. További információért, kérjük, keresse az alábbi honlapot http://www.mobilityhouse.com/en/